söndag 4 september 2011

Ny fisk-Nya flugor-Nytt vatten

Idag sattes det ny fisk i klubbvattnet och det var givetvis värt ett besök. Klubbens ordförande bjöd ju dessutom på korv och de som känner mig vet att jag aldrig missar ett tillfälle till gratis korv... inte korv som kostar pengar heller för den delen. Jag gillar korv helt enkelt. Nog om korv!
Bengan langar fisk
Fina firrar

Rejäla bågar är det också!

I med dem i sjön




Jag har alltid talat mig varm om Källefalls regnbågar som ju håller jättefin kvalité men de här firrarna var av ypperlig klass. Rejäla bitar på runt 2 kg var det också, hela fenor och pigga var de.
Det var kul att träffa lite medlemmar i föreningen också och det verkar vara ett härligt gäng.
Sjön var precis som vid premiärturen ganska kall för att vara mitt i sommaren och precis som jag trodde så är det en källsjö längre upp som rinner ner via en mosse som sedan rinner ut i vår sjö.
Sedan förra gången har jag bundit upp fjädermygg i små storlekar för att kunna lura upp bågarna. Det kommer en SBS på fjädermygg senare. Får se om det inte blir en tur till sjön senare i veckan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar