torsdag 1 september 2011

Klubbvattenpremiär och årets första bomtur...

Förr eller senare skulle den komma det visste jag men jag hade inte väntat mig att det skulle bli igår det ska jag villigt erkänna.
Igår testade jag klubbvattnet för första gången och dagen till ära hade jag både fru och dotter med. Fisken vakade ganska friskt och ganska snart insåg jag att de åt fjädermygg. De åt dock alla utom mina imitationer! Mycket frustrerande. Efter ett tag så insåg jag dock att mina imitationer i storlek 18 var mer än dubbelt så stora som originalen. Med andra ord är det dags att sätta sig vid bindstädet igen. Efter ett par timmar var dottern trött och jag var ganska less så då var det dags att dra sig hemåt.
Jag gillade dock klubbsjön mycket och ser fram emot många fisketurer dit. Vakande fisk över hela sjön och vacker natur med ett rikt djurliv brukar ju göra nytta för själen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar